- og en god mulighet for arbeidsgivere å vise at de ansatte er viktige, sier Ewa.
Det var da restauranteieren Ewa Engström spilte tennis at hun vred kneet og følte intens smerte. Takket være helseforsikringen fikk hun umiddelbar behandling. - Det gikk bare to uker fra skaden skjedde til jeg ble operert. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg hadde helseforsikring. Jeg har hatt det lenge, men det er først når noe skjer at man virkelig forstår hvor viktig det er.
Etter Ewas skade tegnet hun helseforsikringer for sine ansatte.
- De er viktige for at jeg skal kunne drive virksomheten. Hvis noe skulle skje, vil jeg at de skal få behandling, både fordi jeg bryr meg om dem, og slik at de kan komme tilbake på jobb. Det er avgjørende for virksomheten min.
Investeringen i de ansattes helse har allerede gitt resultater. Da en erfaren kokk skadet øyet sitt, fikk han umiddelbar behandling og kunne raskt vende tilbake til arbeidet. - Det var viktig for bedriften. Å erstatte en erfaren kokk i dag er nesten umulig.