Hvordan er du

forsikret som ansatt?

Når du er ansatt i en virksomhet har du har et sett med forsikringer som dekkes av arbeidsgiveren. Dette varierer fra den lovpålagte yrkesskadeforsikringen og en tjenestepensjonsforsikring, til frivillige dekninger knyttet til helse, reiser, sykdom og ulykker.

På denne siden finner du informasjon om de lovpålagte forsikringene, samt de mest populære frivillige dekningene. Her finner du også spørsmål og svar om forsikringer via arbeidsgiver, og vi hjelper deg hvis du skal melde en skade eller på annen måte bruke en av forsikringene dine.

Lovpålagte forsikringer

Som ansatt i en virksomhet i Norge er du dekket av lovpålagte forsikringer.

Les om lovpålagte forsikringer

Andre forsikringer

Du er kanskje også dekket av andre forsikringer gjennom arbeidsgiveren.

Populære forsikringer

Hjelp ved skade

Personskade og sykdom

Du kan melde de fleste skader direkte på nettsidene våre.

Her finner du skademeldingsskjemaene

Reiseskade

Europeiske hjelper deg i hele verden. Hele døgnet.

Få hjelp her

Vanlige spørsmål og svar

  1. Må jeg si fra til arbeidsgiver hvis jeg melder en skade?
    Nei.
     
  2. Skal jeg bruke min egen forsikring, eller skal jeg bruke forsikringen jeg har via arbeidsgiveren min?
    Hvis skaden eller uhellet er dekket av begge forsikringer velger du selv hvilken av forsikringene du vil bruke.
     
  3. Er mine familiemedlemmer dekket?
    Familiemedlemmer kan inkluderes i forsikringene. Dette er det arbeidsgiver som bestemmer. Du kan også ringe kundesenteret vårt på telefon 02400 hvis du har spørsmål om hva som er dekket under forsikringsordningen du er med i.
     
  4. Hvis jeg melder en skade, betales erstatningen til meg eller til arbeidsgiver?
    Erstatningen betales til deg.
     
  5. Hvordan får jeg utleggene mine refundert?
    Kontakt skadesenteret vårt på telefon 02400 hele døgnet. De hjelper deg med dette.