Meld skade, tap eller sykdom
Meld skade raskt og enkelt på nett, 24/7.
Usikker på om du er dekket? Meld skaden uansett! Vi sjekker for deg.
Vi kontakter deg hvis vi trenger mer informasjon.
Meld skade raskt og enkelt på nett, 24/7.
Usikker på om du er dekket? Meld skaden uansett! Vi sjekker for deg.
Vi kontakter deg hvis vi trenger mer informasjon.
Vi guider deg til rett hjelp når du har meldt skaden. I noen tilfeller får du hjelp av våre samarbeidspartnere.
Du trenger kun å svare på noen få spørsmål om det som har hendt. Hvis du har bilder eller annen dokumentasjon, kan du laste opp det samtidig. Er du usikker på om skaden er dekket, meld den likevel.
Du behøver ikke å ringe oss. Vi tar kontakt med deg hvis vi trenger mer informasjon. Du kan følge saken og enkelt komme i kontakt med skadebehandleren din på Mine sider.
Om forsikringen dekker det som har hendt, hjelper vi deg videre eller betaler ut erstatning. Vi kontakter deg så snart som mulig, som regel i løpet av 2-4 arbeidsdager.
Den enkleste måten å finne ut om forsikringen dekker, er å melde skaden til oss. Da sjekker en av våre skadebehandlere saken din og gir deg svar. Hvis forsikringen gjelder, hjelper vi deg videre eller betaler ut erstatning.
Å melde en skade som ikke dekkes påvirker ikke kundeforholdet ditt hos oss.
Egenandelen du må betale avhenger av hvilken forsikring du har og type skade. Du finner egenandelen din under "Mine forsikringer" på Mine sider.
Start med å melde skaden på nett. Slik foregår det vanligvis:
I enkelte tilfeller vil våre samarbeidspartnere hjelpe deg. Dette får du beskjed om underveis.
Bestill veihjelp enkelt på nett. Om kort tid vil en bilberger være på vei til deg.
Bruk Ifs reisehjelp for anbefaling om den beste legehjelpen for din situasjon, enten en digital legetime eller en klinikk i nærheten.