Slik bruker du helseforsikringen

Vi samarbeider med Vertikal Helse som hjelper deg når du trenger behandling. Du må derfor alltid starte med å registrere saken din der.

Slik går du frem

Hvis du trenger fysikalsk behandling

De fleste avtaler har et antall behandlinger uten krav om henvisning fra lege. Du må derfor sjekke i forsikringsbeviset hvor mange timer fysikalsk behandling uten henvisning som gjelder for deg. Du må uansett registrere saken din for godkjenning av behandlingen.

Registrér saken din hos Vertikal Helse

Hvis du har andre helseplager

Om du trenger psykolog eller legespesialist (f.eks. hudlege, ortoped eller for MR), må du ha henvisning fra lege.

Når du registrerer saken din fyller du samtidig ut et fullmaktsskjema og laster opp henvisningen fra legen.

Registrér saken din hos Vertikal Helse

Dette skjer videre

Når du har registrert saken din

Fysikalsk behandling

Hvis plagene ikke har gitt seg etter de behandlingene som er angitt i forsikringsbeviset, må du kontakte lege. Legen vurderer om du trenger henvisning til spesialist for vurdering av videre behandling.

Henvisningen sender du til Vertikal Helse som sørger for at du får en grundig medisinsk vurdering av en legespesialist for å sikre at du får riktig videre behandling.

Send henvisningen din til Vertikal Helse

Andre helseplager

En medisinsk rådgiver fra Vertikal helse vil kontakte deg for å avtale tid og sted for undersøkelse av spesialist.

Svar på undersøkelsen blir send til henvisende lege, som vil avgjøre om du har behov for videre behandling. Dersom du trenger ytterligere behandling eller utredning, vil legen gi deg en ny henvisning. Den sender du til Vertikal Helse, som vil hjelpe deg videre.

Send henvisningen din til Vertikal Helse


Vi samarbeider med Vertikal Helse


Hos Vertikal Helse får du en personlig medisinsk rådgiver som vil følge deg opp før, under og etter behandlingen.