Betalingsalternativer

For bedrifter

Slik betaler du enklere

For å unngå papir, anbefaler vi elektronisk fakturering. Da får du enten fakturaen rett i nettbanken, med KID, kontonummer og beløp ferdig utfylt, eller direkte i bedriftens økonomisystem.

Du velger selv om du vil dele opp betalingen i flere rater. Vi tar ingen ekstra gebyrer, dersom du velger å dele opp betalingen.

EHF

EHF-faktura er en elektronisk faktura som går direkte fra oss til ditt økonomisystem - fakturaen både mottas og leses automatisk.

For å kunne motta EHF-faktura må virksomheten din være registrert i ELMA-registeret og bruke et fakturasystem som støtter EHF.

Når bedriften er registrert i ELMA, vil vi automatisk begynne å sende dere EHF-faktura.

AvtaleGiro

Med AvtaleGiro trekkes beløpet automatisk fra kontoen på forfallsdatoen. Du får varsel på e-post før beløpet trekkes fra konto.

AvtaleGiro oppretter du selv nettbanken. Når avtalen er opprettet sørger vi for at betalingen skjer via AvtaleGiro. Du får samtidig en betalingsplan som viser hvor mye som trekkes og datoen for trekk.

Om du endrer forsikringene ofte, og samtidig har månedlig betaling, anbefaler vi ikke AvtaleGiro.

eFaktura

På samme måte som med AvtaleGiro, er eFaktura en avtale du selv oppretter i nettbanken.

I motsetning til AvtaleGiro som trekkes automatisk på forfallsdatoen, må du godkjenne eFakturaen i nettbanken før beløpet trekkes fra konto.

Når du har opprettet en avtale om eFaktura i nettbanken, vil vi automatisk begynne å sende deg eFaktura.