Betalingsalternativer

For bedrifter

Slik betaler du enklere

Vi anbefaler bedrifter å bruke EHF-faktura. Betalingsløsningen innebærer mindre administrasjon for bedriften og du unngår tastefeil i regnskapssystemet. Du velger selv om du vil dele opp betalingen i flere rater. Vi tar ingen ekstra gebyrer, dersom du velger å dele opp betalingen.

EHF (Elektronisk Handelsformat)

En EHF-faktura er en elektronisk faktura som går direkte fra oss til ditt økonomisystem - fakturaen både mottas og leses automatisk. For å kunne motta EHF-faktura må virksomheten din være registrert i ELMA-registeret og bruke et fakturasystem som støtter EHF. Når bedriften er registrert i ELMA, vil vi automatisk begynne å sende dere EHF-faktura.

AvtaleGiro

Med AvtaleGiro trekkes beløpet automatisk fra kontoen på forfallsdatoen. Du får varsel på e-post før beløpet trekkes fra konto. Fordelen med AvtaleGiro er at betalingen går helt automatisk, du slipper purringer dersom du skulle glemme fakturaen.

AvtaleGiro er en avtale mellom bedriften din og banken, og du oppretter dette selv nettbanken. Dersom If ikke foreslås automatisk for AvtaleGiro i nettbanken din, kan du ringe oss for å få et KID-nummer du kan bruke til å opprette avtalen. Når avtalen er opprettet, vil vi sørge for at betalingen skjer via AvtaleGiro. Du får samtidig en betalingsplan som viser hvilken dato beløpet/beløpene trekkes, og hvor mye som trekkes.

AvtaleGiro passer best for deg som ikke gjør mange endringer på forsikringene, og samtidig har 12 terminer.

eFaktura

På samme måte som med AvtaleGiro, er eFaktura en avtale du oppretter i nettbanken din. I motsetning til AvtaleGiro som trekkes automatisk på forfallsdatoen, så må du godkjenne eFakturaen i nettbanken før beløpet trekkes fra konto. Fordelen med både eFaktura og AvtaleGiro er at du mottar fakturaen rett i nettbanken, med KID, kontonummer og beløp ferdig utfylt. Når du har opprettet en avtale om eFaktura i nettbanken, vil vi automatisk begynne å sende deg eFaktura.