Forsinket bagasje

Hvis innsjekket bagasje ikke dukker opp som forventet.

Meld skade

Erstatning hvis bagasjen blir forsinket ved utreise

Hvis bagasjen din blir forsinket ved utreise, kan du få erstattet utgifter for nødvendige innkjøp av klær og toalettsaker som du trengte før bagasjen kom til rette.

Meld fra på flyplassen

Gi beskjed til flyselskapet eller skrankepersonellet ved bagasjeutleveringen. De må gi deg en bekreftelse på at bagasjen er forsinket (PIR-rapport), før du gjør nødvendige innkjøp. 

Meld skade til oss

Vent til du har mottatt bagasjen før du søker om erstatning. Ha dette klart når du melder skade:  

  • BankID / BankID på mobil.
  • Fødselsnummer (11 siffer) på alle du søker for. 
  • Avtalenummer hvis du ikke eier forsikringen selv.
  • PIR-rapport (Dokumentasjon fra flyselskapet på forsinket bagasje. PIR=Property Irregularity Report).
  • Dato for når du mottok bagasjen din.
  • Beløp/kvitteringer for det du ønsker erstattet.

Vår behandlingstid

Som oftest får du en tilbakemelding etter 1-2 dager. 

Nyttig å vite

I de aller fleste tilfellene blir bagasjen funnet etter noen få timer eller dager. Hvis du skulle være så uheldig at bagasjen ikke kommer til rette i det hele tatt, vil reiseforsikringen erstatte bagasjens verdi etter egne regler.
Meld tap av bagasje