BMW forlenger og utvider forsikringsavtale med If

03.14.2022, 07.11

To sterke merkenavn fortsetter samarbeidet: Etter en stor anbudsrunde forlenger BMW partnerskapet med forsikringsselskapet If de neste tre årene.

BMW forlenger og utvider flereårig forsikringsavtale med If. (Foto: BMW)

Den omfattende forsikringsavtalen gjelder for BMW og MINI biler, BMW motorsykler og BMW Premium Selection for high-end brukte biler. Samtidig har BMW valgt å utvide avtalen til også å omfatte deres leasingselskap, Alphabet i Danmark.

Avtalen er nordisk, og gjelder for If i Norge, Danmark og Finland.

Tøff konkurranse

–  Vi er tilfredse med at If har levert godt på kvalitet i en omfattende anbudsprosess. I tillegg har vi gode erfaringer fra samarbeid med If fra tidligere, sier Sindre Sandberg, administrerende direktør i BMW Financial Services Norge.

– Vi har felles ambisjoner i de to selskapene. Vi i BMW Financial Services er sikre på at partnerskapet med If vil fortsette med å skape gode kundeopplevelser, og at vi, også for fremtiden, sammen kan utvikle attraktive forsikringsløsninger som tilfredstiller kundenes behov, sier Sandberg.

Den nordiske avtalen med BMW ble lagt ut på anbud i fjor. BMW medgir at det har vært en omfattende prosess.

– I BMW Financial Services er vi opptatte av at våre kunder skal føle seg ivaretatt og at forsikringsløsningen de blir tilbudt holder et høyt servicenivå dersom uhellet inntreffer. Vi er derfor grundige i våre anbudsprosesser. Våre kunder stiller høye krav til oss og tjenestene vi tilbyr. Vi har sett at If tidligere har levert service på et høyt nivå til våre felles kunder, og vi ser derfor frem til fortsatt samarbeid med If i tiden som kommer, sier Sandberg.

Nye forsikringsprodukter på trappene

Fra If i Norge uttaler lederen for mobilitet, Caspar Hanneborg:

– Vi er stolte og glade over å kunne fortsette det gode samarbeidet vi har hatt med BMW gjennom mange år. BMW og MINI er sterke merkevarer med solide porteføljer som passer godt med If-kundene. Vi ser frem til å kunne skape og introdusere nye forsikringsprodukter til markedet sammen, sier han.

– De kommende årene vil vi lansere forsikringsløsninger som vil gjøre livet enklere for både BMW- og MINI-kundene, sier han.

– BMW har allerede en sterk linje med elbiler som har ført til massive salgstall. I tillegg tilbyr BMW en omfattende portefølje av hybridbiler for de som ikke enda er klare til å ta steget til å bli helt eklektriske. Vi er sikre på at BMW og MINI vil bli blant de dominerende spillerne i det norske og de nordiske markedene i årene fremover. Dette er vi glade for å kunne være med på å støtte opp under, sier Hanneborg.

Pressekontakter:

• Sindre Sandborg, administrerende direktør i BMW Financial Services, telefon 99 09 85 24
  • Caspar Hanneborg, leder av mobilitetsavdelingen til If i Norge, telefon 97 67 08 05