Slik melder du inn en garantiskade
Her forklarer vi prosessen steg for steg når du skal melde inn en garantiskade til oss.
Har en kunde tatt kontakt med deg angående en skade som dekkes av bruktbilgarantien? Meld den enkelt inn via vår skadeportal.
Fordeler med oss som partner i skadeprosessen:
-
Fortrukken samarbeidspartner
Vi har blitt kåret til beste forsikringsselskap av verkstedsbransjen 5 år på rad (Kilde: Motorbransjen.no)
-
Trygt og forutsigbart
Kundene får tilgang til våre avtaleverksteder, til våre reparasjonspriser, uansett hvor i landet kundene bor.
-
Høy kvalitet i alle ledd
Vi dekker reparasjon for opptil 500.000 kroner og leverer høy kvalitet i alle ledd i prosessen.
Slik fungerer skadeprosessen vår
Steg 1:
Kunden oppdager en feil eller skade, og kontakter dere som forhandler. Dere tar en sjekk og avklarer hva som dekkes av bruktbilgarantien. Hvis skaden dekkes av komponentlisten vår, melder dere enkelt skaden inn til oss.
Steg 2:
Vi oppretter et skadenummer, som sendes tilbake til dere.
Meld skaden herSteg 3:
Verkstedet bruker dette nummeret i skadetakseringssystemet DBS når takst og reparasjonstilbud sendes til oss i If.
Om dere som forhandler ikke har et eget verksted, eller om kunden bor langt unna dere, anbefaler vi et verksted vi har en avtale med som kunden kan dra til for å få reparert skaden.
Steg 4:
Når vi godkjenner skaden, kan verksted utføre reparasjon og sende faktura via DBS til oss ekskl. MVA. Dere fradragsfører reparasjonen i eget avgiftsregnskap.
- Steg 1: Kunden oppdager en feil eller skade, og kontakter dere som forhandler. Hvis skaden dekkes av komponentlisten vår, melder dere enkelt skaden inn til oss.
- Steg 2: Vi oppretter et skadenummer, som sendes tilbake til dere.
- Steg 3: Verkstedet bruker dette nummeret i skadetakseringssystemet DBS når takst og reparasjonstilbud sendes til oss i If.
- Steg 4: Når vi godkjenner skaden, kan verksted utføre reparasjon og sende faktura via DBS til oss ekskl. MVA. Dere fradragsfører reparasjonen i eget avgiftsregnskap.