Betaling og faktura

Her har vi samlet svar på spørsmål vi ofte får om betaling og faktura. Finner du ikke svar på det du lurer på, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

Jeg har mottatt flere fakturaer med forskjellige beløp. Hva skal jeg betale?

Svar:​​​​​​

​Har du gjort endringer i forsikringsavtalen vil vi sende ut en ny faktura med oppdaterte beløp. Betal alltid den sist utsendte fakturaen for hvert avtalenummer. Avtalenummeret og dato finner du øverst i høyre hjørne på fakturaen. Dersom fakturaene har forskjellige avtalenumre, eller det er sendt to trekkbeløp ved avtalegiro, må begge  betales.

Hvis du allerede har betalt den første fakturaen og like etter har fått en ny faktura med samme avtalenummer, kan du kontakte oss hvis du er usikker på hva du skal betale.

Hvordan endrer jeg antall terminer med e-faktura?​​

Svar:

​​​Dersom du allerede har e-faktura, men ønsker å endre antall terminer, kontakt kundeservice på 02400 eller send oss en e-post​​​​​.​​

Hvorfor stemmer ikke beløpet på regningen med det beløpet jeg fikk oppgitt ved kjøp?

Svar​​

​Prisen ​som gis på nett er fordelt på 12 måneder, mens på regningen er den fordelt på 11 måneder. Etter at du har kjøpt forsikringen tar det litt tid før vi sender ut regningen. I tillegg får du 30 dagers betalingsfrist på første faktura. Vi deler derfor regningen på 11 for at du skal få tid til å betale første termin/avdrag. Årsprisen er den samme!

Kan jeg dele opp betalingen hos dere?

Svar:​​​​

​Hos oss kan du dele betalingen slik at du betaler 1, 2, 3, 4, 6 eller 12 ganger i året. Ønsker du å dele opp betalingen månedlig eller 6 ganger i året må du opprette e-faktura eller avtalegiro. Velger du å dele betalingen annerledes enn 1 eller 12 ganger i året vil dette gi tillegg i pris.  
 

Tillegg i pris​ ​Betalingsalternativer
 1 termin​ 0 %​ Faktura, e-faktura, avtalegiro​
 2 terminer​ 3 %​ Faktura, e-faktura, avtalegiro​
 3 terminer​ 4 %​ Faktura, e-faktura, avtalegiro​
 4 terminer​ 4,5 %​ Faktura, e-faktura, avtalegiro​
 6 terminer​ 5 %​ E-faktura, avtalegiro​
12 terminer​ 0 %​ E-faktura, avtalegiro​
 

Opprett avtalegiro og betal forsikringen månedlig

Hvorfor har jeg mottatt faktura på en forsikring jeg har sagt opp?

Svar:

​​Selv om du har sagt opp forsikringen, må du betale for den tiden du har hatt forsikringen. Dette gjelder også om du har brukt angreretten etter at du kjøpte forsikringen. Hvis du har betalt for en lengre periode enn du har hatt forsikringen, vil du få tilbakebetalt det du har betalt inn for mye.

Jeg finner ikke fakturaen min. Kan jeg få tilsendt betalingsinformasjonen på nytt?

​Svar:

​Ring oss på 02400 eller send oss en e-post så vil vi kunne sende deg betalingsinformasjonen på nytt.

Send e-post til kundeservice​

Jeg har betalt inn for mye, hva gjør jeg for å få pengene tilbake?

Svar:

​Hvis du har betalt inn et høyere beløp enn det som står på fakturaen, vil differansen trekkes fra den neste fakturaen du får fra oss. Hvis du ønsker pengene tilbake med en gang, må du ta kontakt med oss og be om å få tilbakebetalt beløpet du har betalt for mye.

Skylder jeg dere noe?

Svar:

​​Du kan når som helst logge deg​ inn på Mine sider for informasjon om betaling og betalingsfrister. 

Mine sider

Hva er forskjellen på avtalegiro og e-faktura?

​Svar:​​

​Med avtalegiro trekkes fakturaen automatisk fra kontoen din på forfallsdato. Opprett avtalegiro

Med e-faktura vil du motta fakturaen ferdig utfylt i nettbanken. Betalingen går ikke automatisk slik som for avtalegiro, du må godkjenne betalingen i nettbanken for at den skal bli gjennomført. Opprett e-faktura 

Ønsker du å betale regningene dine elektronisk hos oss må du velge en av disse betalingsalternativene. Da vil du i tillegg få månedlig betaling av forsikringsavtalen, noe vi kun tilbyr med avtalegiro eller e-faktura. 

Du kan dessverre ikke kombinere avtalegiro og e-faktura. 

Hva gjør jeg hvis jeg har mottatt inkassovarsel?

​Svar:

​Hvis du hverken betaler den første fakturaen eller purringen (2. betalingsvarsel) innen betalingsfristen, vil forsikringen automatisk opphøre dagen etter betalingsfristen. Vi vil likevel kreve betaling for den perioden forsikringen har vært gyldig hos oss. 
 
Har du oversittet betalingsfristen for inkassovarslet og mottatt faktura fra inkassoselskapet Lindorff, betales denne direkte til dem.
 
Vær oppmerksom på at hvis du betaler beløpet etter at forsikringen automatisk er sagt opp vil ikke forsikringen gjenopptas automatisk. Du må derfor ta kontakt med oss hvis du ønsker å ha forsikringen.

Se også informasjonen som står i inkassovarslet.