Helsetelefonen

Dyktige sykepleiere svarer på dine spørsmål

Har du person- eller reiseforsikring hos oss har du fri tilgang til Helsetelefonen. Her kan du få råd og informasjon om sykdom og helse. Helsetelefonen betjenes av sykepleiere med minst fem års praktisk erfaring, og ingen bekymring er for liten eller for stor. Uansett hvor du befinner deg - om det er hjemme eller på reise, får du gode og kvalifiserte råd om hva du bør gjøre i din situasjon. Sykepleierne kan sette deg i kontakt med en erfaren lege som hjelper deg med resepter, legeerklæringer og henvisninger.   

Helsetelefonen er døgnåpen, året rundt, og er dermed tilgjengelig akkurat når du trenger det. Og har du først ringt Helsetelefonen én gang, ringer du trolig igjen.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Helseopplysninger behandles konfidensielt

Det utveksles ingen helseopplysninger mellom oss og Helsetelefonen. For at Helsetelefonen skal ha oversikt over hvem som har tilgang, sender vi imidlertid over informasjon om hvem som kan bruke tjenesten.

Les mer om tjenesten på Helsetelefonens egne nettsider

Hvorfor velge If?

En forsikring skal være enkel. Å forstå, kjøpe og bruke. Derfor jobber vi hele tiden med å gjøre det så smidig som mulig for deg å være kunde hos oss. Som kunde får du også mange gode fordeler.

Les om kundefordelene

Hvem bruker Helsetelefonen?

Både store og små får hjelp og gode råd gjennom Helsetelefonen.

Vi har mange fornøyde kunder, og har samlet noen historier som kundene våre har fått hjelp med.

Les historier fra våre fornøyde kunder