Motorfeil eller mekanisk problem

Vi fikser bilen din på 1-2-3

1. Meld skaden

Ha dette klart når du melder skaden:  

  • BankID/BankID på mobil
  • Kjøretøyets kilometerstand
  • Førers fødselsdato dersom du ikke selv var fører

Meld skade

Vi kontakter deg når vi har mottatt skademeldingen din, forteller deg hva forsikringen dekker, og avtaler veien videre.

2. Verksted

Vi samarbeider med flere verksteder, og når vi tar kontakt med deg, avtaler vi hvilket verksted du kan bruke. Fraktes bilen til verksted før du har meldt inn skaden til oss, ønsker vi at merkeverksted blir benyttet.    

3. Leiebil 

Hvis du har leibilforsikring hos oss, kan du få dekket leiebil inntil 500 kroner per døgn mens bilen står på verksted. Er skaden dekket av forsikringen, betaler vi for leiebil i hele reparasjonsperioden. Kontakt Hertz via vår servicetelefon 21 04 08 04.

Nyttig å vite ved motorfeil eller mekanisk problem

Spørsmål vi ofte får ved motorfeil eller mekanisk problem