Ved sykdom eller skade hos katt

Følg veiledningen på denne siden hvis katten din trenger hjelp av veterinær, eller du har utgifter du ønsker erstattet. 

Hvis du trenger å kontakte veterinær

Start med en videokonsultasjon 

Vi anbefaler deg å starte med en online videokonsultasjon med en av veterinærene hos FirstVet. Du har tre gratis konsultasjoner i året via forsikringen din. Hos FirstVet får du raskt og enkelt en første vurdering og råd om hva du skal gjøre videre. Ofte kan du få svar på det du lurer på, uten å måtte besøke veterinær.

Book online veterinærkonsultasjon

Fysisk besøk hos veterinær

På oppfordring fra FirstVet eller uten å bruke FirstVet først, kan du ta med katten til veterinær. Der vil katten få hjelp, og vi kan senere finne ut om dette dekkes av forsikringen din.

Hvis du har vært hos veterinær kan de enten sende regningen direkte til oss (det kan hende at veterinæren tar et gebyr fra deg for å gjøre dette), eller du kan betale veterinæren og be oss om refusjon i etterkant. I begge tilfeller må du betale en egenandel. 

Meld ny skade

Ha dette klart når du melder skaden til oss:  

  • BankID/BankID på mobil
  • Avtalenummer, hvis du ikke eier katteforsikringen selv
  • Veterinærjournal og faktura, hvis du har dette
Meld ny skade

Send inn nye utgifter på tidligere meldt skade

Her sender du inn tilleggsinformasjon eller nye utgifter som tilhører en sak du allerede har meldt. Dette gjelder også om saken står som avsluttet hos oss. Ha dette klart: 

  • Skadenummer
  • Nye veterinærjournaler og fakturaer, hvis du har dette
Send inn tilleggsutgifter

Forsikring på katt

Spørsmål vi ofte får ved sykdom og skade på katt