Meld skade og sykdom på hest
Her kan du lese mer om hva du skal gjøre hvis hesten din trenger hjelp av veterinær, eller om du allerede har utgifter du ønsker erstattet.
Hvis du trenger å kontakte veterinær
Videokonsultasjon med FirstVet
Vi anbefaler deg å starte med en online videokonsultasjon med en av veterinærene hos FirstVet. Du har tre gratis konsultasjoner i året via forsikringen din. Hos FirstVet får du raskt og enkelt en første vurdering og råd om hva du skal gjøre videre. Ofte kan du få svar på det du lurer på, uten å måtte besøke veterinær.
Fysisk besøk hos veterinær
På oppfordring fra FirstVet eller uten å bruke FirstVet først, kan du kontakte veterinær. Da vil hesten få hjelp, og vi kan senere finne ut om dette dekkes av forsikringen din.
Refusjon av utgifter
Velg gjerne direkteoppgjør hos veterinæren. Da sender veterinæren regningen direkte til oss (det kan hende at veterinæren tar et gebyr fra deg for å gjøre dette). Du kan også betale veterinæren og melde skade til oss i etterkant. I begge tilfeller må du betale en egenandel.
Meld ny skade
Ha dette klart når du melder skaden til oss:
- BankID/BankID på mobil
- Avtalenummer, hvis du ikke eier hesteforsikringen selv
- Veterinærjournal og faktura.
Send inn nye utgifter på tidligere meldt skade
Her sender du inn tilleggsinformasjon eller nye utgifter som tilhører en sak du allerede har meldt. Dette gjelder også om saken står som avsluttet hos oss. Ha dette klart:
- Skadenummer
- Nye veterinærjournaler og fakturaer, hvis du har dette