Hovedmeny Til innhold

If støtter Røde Kors i årets julekampanje

02 desember 2025, 08:33 CET

I årets julekampanje setter If fokus på Røde Kors' arbeid for hjelp til mennesker i sårbare situasjoner.

Slik vil det se ut mange steder: Materiell fra Ifs og Røde Kors' felles julekampanje.

For andre året på rad vil If og Røde Kors være synlige sammen i en felles julekampanje under parolen «If hjelper mye – Røde Kors hjelper mest». Kampanjesamarbeidet var synlig i Sverige i fjor, og omfatter i år også Norge og Danmark.

Kampanjen vil være synlig utendørs i flere svenske, danske og norske byer, samt i trykte medier, digitalt og i sosiale medier i uke 49 og 50. Målet med kampanjen er å øke Røde Kors’ synlighet og minne om behovet for hjelp til mennesker som trenger det mest.

– Som Nordens største forsikringsselskap hjelper vi kunder daglig, og gjennom vår dype ekspertise innen risiko jobber vi for å redusere samfunnsrisikoer, for eksempel knyttet til klima og folkehelse. Det føles både viktig og meningsfullt å låne ut vårt konsept «If hjelper mye» til Røde Kors, og la det gjøre nytte i et bredere samfunnsperspektiv sammen med en organisasjon som deler vårt syn på hjelp, sier Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing and Communication i If.

Årets julekampanje skaleres opp til nasjonalt nivå i Sverige, og omfatter også ytterligere to av Ifs markeder – Norge og Danmark – noe som gir enda større rekkevidde og synlighet.

– Vår nordiske størrelse er en styrke for oss, som i dette tilfellet betyr at vi kan utnytte vår posisjon og forhåpentlig bidra til å øke innsamlingen til Røde Kors’ arbeid i tre land samtidig, sier Sumit Malhotra.

– Behovet for helsehjelp til mennesker rammet av krig og konflikt er stadig økende, og oftest er det dessverre barna som er hardest rammet. Med støtten fra If kan vi hjelpe flere, sier Grete Thorsen, markedssjef for næringsliv i Norges Røde Kors.

Om Ifs kampanje

If og Røde Kors er synlige sammen under budskapet «If hjelper mye – Røde Kors hjelper mest». Kampanjen omfatter Sverige, Norge og Danmark, og vises utendørs, i trykte medier, digitalt og i sosiale medier i uke 49–50.

Pressekontakt

Sigmund Clementz

Sigmund Clementz

Pressesjef
982 49 805
Send e-post

Vi har dessverre ikke anledning til å svare på spørsmål om ditt kundeforhold.
Da må du kontakte våre dyktige medarbeidere på kundeservice.

Følg oss på LinkedIn

Hold deg oppdatert på hva som skjer hos oss i If.

Facebook

Få med deg hva som rører på seg i If gjennom Facebook-kontoen vår.

Besøk vår YouTube-kanal

Se våre reklamefilmer, informasjonsvideoer og andre klipp.