Hvor lenge lagrer vi dine personopplysninger?

Se for hvilke formål og hvor lenge personopplysningene lagres.

A. Kommunikasjon (bortsett fra markedsføringsformål)

Så lenge du er vår kunde eller så lenge vi har forpliktelser overfor deg eller andre i henhold til forsikringsavtalen.

B. Vurderinger og avgjørelser (automatiserte og ikke-automatiserte, inklusiv profilering)

Så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålet, men ikke mer enn 13 måneder etter avgjørelsen (i tilfelle du blir vår kunde vil vi beholde denne informasjonen så lenge vi har noen form for forpliktelser overfor deg eller andre i henhold til forsikringsavtale eller evt. annet formål). Mer informasjon om oppbevaringsperioder for samtaleopptak finner du her.

C. Tilby forsikringer, skadebehandling, assistansetjenester eller andre produkter og tjenester

Så lenge du er vår kunde eller så lenge vi har noen form for forpliktelser overfor deg eller andre under forsikringsavtalen. Lagringstidens kan avhenge av type forsikringsavtale, men er minst 10 år fra forsikringens utløp eller avslutning av en skadesak, avhengig av foreldelsestiden for et slikt krav.

D. Behandling av betalinger og premie

Så lenge som nødvendig for å oppfylle kravene i relevant lovgivning om regnskapsføring. Dette tilsvarer en periode på inntil 10 år.

E. Tjenesteforbedring og opplæring av ansatte

F. Forhindre, oppdage og undersøke kriminalitet

Utredninger er en del av skadebehandlingen og kan derfor bli lagret så lenge du er kunde av oss eller i så lang tid som vi har forpliktelser overfor deg i henhold til forsikringsavtalen. Lagringstiden kan variere, men basert på foreldelsesfrister er den minimum 10 år fra forsikringens opphør.

G. Gjennomføring av kundeundersøkelser og analyse

Vi lagrer denne informasjonen i pseudonymisert form så lenge som nødvendig, men aldri lenger enn 72 måneder.

H. Markedsføring og brukertilpasset markedsføring

Så lenge du er vår kunde og deretter maksimalt 37 måneder. Hvis behandlingen er basert på samtykke til markedsføring, er oppbevaringsperioden 13 måneder.

I. Styring av forretnings- virksomhet og IT-infrastruktur

Påloggings-ID og registreringer om dine aktiviteter på internett lagres i opptil 5 år. Annen informasjon lagres så lenge vi har forpliktelser overfor deg eller en tredjepart i henhold til en forsikringsavtale eller der et annet formål begrunner behandlingen. Personopplysninger som behandles for dette formålet vil så langt det er mulig bli brukt i et aggregert format som ikke lenger kan knyttes til deg.

J. Håndtering av klager, tilbakemeldinger og spørsmål

Så lenge du er vår kunde eller så lenge vi har forpliktelser overfor deg eller en tredjepart i henhold til forsikringsavtale.

K. Overholdelse av lover og forpliktelser pålagt i medhold av lov

Så lenge det er nødvendig for å overholde lovgivningen som pålegger slik lagring, for eksempel 5 eller 10 år for plikter med hensyn til anti-hvitvasking og 7 år for plikter etter regnskapslovgivningen. Dine personopplysninger kan bli behandlet i enda lengre tid dersom det er nødvendig for å etablere og forsvare et rettskrav.

L. Etablere og forsvare et rettskrav

Så lenge du er vår kunde eller så lenge vi har noen form for forpliktelser overfor deg eller en tredjepart i henhold til forsikringsavtalen. Denne perioden kan variere avhengig av hvilken type forsikring det gjelder, men er minst 10 år etter forsikringens utløp. Dine personopplysninger kan bli behandlet i enda lengre tid dersom det er nødvendig for å etablere og forsvare et rettskrav.

M. Reassuranse

Så lenge du er vår kunde eller så lenge vi har noen form for forpliktelser overfor deg eller en tredjepart i henhold til forsikringsavtalen. Denne perioden kan variere avhengig av hvilken type forsikring det gjelder, men er minst 10 år etter forsikringens utløp.