Spørsmål og svar om BankID

Hvorfor får jeg beskjed om at jeg ikke er kunde?

Svar: ​​​​​​​​​​​

Du kan kun logge inn med hovedforsikringstakers fødselsnummer. Er du forsikret sammen med en annen person, for eksempel ektefelle/samboer, kan du forsøke å logge deg inn med ektefelle/samboers fødselsnummer.
​​

Jeg får melding om at feil data er tastet inn, hva gjør jeg?

​Svar:​

​Dette kan bety at din BankID ikke er aktiv. Ta kontakt med banken din for å opprette eller aktivere BankID. Det er kun banken som kan utstede eller gi brukerstøtte til din BankID. 
 
Skal du logge inn på Mine sider kan du i mellomtiden logge deg inn med fødselsnummer og passord. Skal du fylle ut og signere helseerklæring, må du imidlertid være logget inn med BankID.

Kan jeg bruke mobil når jeg bruker BankID på if.no?

Svar:​​​

​​Ja, dersom din mobiloperatør og nettbank støtter BankID på mobil.