Våre kunder er fornøyde
Vi får mange positive tilbakemeldinger fra kunder som har benyttet seg av vår medisinske rådgivningstjeneste. Her er noen eksempler:
Mamma, 39 år
«Familien var på sykkelferie langt ute på landsbygda i Frankrike. Minstemann på 2 år fikk plutselig høy feber og ørevondt en sen kveld. Vi hadde null peiling på hvor vi skulle henvende oss, eller hva vi skulle gjøre, helt til vi kom på at vi kunne benytte oss av If sin medisinske rådgivningstjeneste. Kanskje det ikke var så ille at vi måtte ut å lete etter en lege? Vi snakket to ganger den natten med en svært kompetent og grei sykepleier. Hun ga oss gode råd om lindring av øreverk, bruk av febernedsettende og hun fortalte oss hva vi burde passe på. Guttungen og vi fikk en grei natt søvn, og vi kunne vente til dagen etter med å finne en lege».
Pappa, 45 år
«Ble lettere panikk i hjemmet da datteren sa hun klødde i rompa, og vi så oppdaget drøssevis med sprellende, hvite mark der inne.. Stor var lettelsen etter en prat med en sindig sykepleier på Ifs medisinske rådgivningstjeneste. Hun fortalte hvilken reseptfri medisin vi trengte, og hvordan vi skulle bli kvitt barnemarken. Ikke minst var det godt å høre at dette var normalt, og ikke det minste farlig».
Gravid, 29 år
«Som førstegangs gravid har jeg hatt mange spørsmål, og noen av dem kommer når både fastlege og jordmor ikke er tilgjengelig. Det er godt å vite at sykepleierne på medisinsk rådgivning er der for meg når som helst på døgnet, og kan gi meg svar på det meste.»
Bestemor, 75 år
«Jeg er ofte barnevakt for barnebarna mine, og da er det svært godt å ha tilgang til sykepleierne på If sin medisinske rådgivningstjeneste døgnet rundt. Sist gang jeg passet på det yngste barnebarnet fikk hun vannkopper. Det var lenge siden jeg hadde vært borti det med egne barn, så da var det fantastisk å snakke med tålmodige og kunnskapsrike sykepleiere som hadde mange gode råd».
Tenåringsjente, 16 år
«Jeg har nettopp begynt med p-piller, og har en del spørsmål som jeg ikke vil spørre mamma eller helsesøster på skolen om. Innmari kjekt å kunne snakke med sykepleier på telefon. Alt blir liksom litt mindre flaut da».
Russegutt, 19 år
«Var på tur med gutta i syden og det gikk litt over styr med både hva jeg gjorde og hva jeg fikk i meg. En natt ble jeg skikkelig dårlig, med oppkast og hjertebank. Ble kjemperedd og fortvilet rett og slett. Gutta fikk jeg ikke kontakt med, og de der hjemme ville jeg ikke plage sånn midt på natten. Heldigvis kom jeg på at jeg hadde russeforsikring og kunne ringe If sin medisinske rådgivning. Jeg traff en hyggelig sykepleier som tok seg god tid, sorterte ut symptomer jeg hadde, og ga meg mange gode tips som jeg tok med meg videre på ferieturen.».
Sønn, 60 år
«Min gamle mor på 84 år ble plutselig svimmel og svært uvel en kveld jeg var på besøk. Hun bagatelliserte det hele, og ville ikke at jeg skulle kontakte legevakten. Jeg tok en telefon til If sin medisinske rådgivningstjeneste, hvor en dreven og grundig sykepleier gikk gjennom en rekke spørsmål. Jeg fikk beskjed om at symptomene til min mor var så alvorlige at jeg burde ringe til ambulanse. Sykehuset som tok i mot henne bekreftet at det hadde vært fatalt hvis vi ikke hadde kommet oss så kjapt avgårde. Vi er svært takknemlige for å ha muligheten til å ringe medisinsk rådgivning».
Medisinsk rådgivning er inkludert i flere av våre forsikringer
Har du gravidforsikring, barneforsikring, uføreforsikring, livsforsikring, forsikringen Godt voksen, helårs reiseforsikring eller If Start hos oss, har du gratis tilgang til medisinsk rådgivning. Ingen spørsmål er for små eller store. Og har du først ringt én gang, ringer du trolig igjen.
Få medisinsk rådgivning på telefon + 47 21 49 24 01