Kåret til

Norges beste kundeservice

Vi er veldig stolte over å ha blitt tildelt prisen for beste kundeserviceledelse og hovedprisen for Norges beste kundeservice!

Best på kundeservice!

Vi er veldig stolte over å ha blitt tildelt prisen for beste kundeserviceledelse og hovedprisen for Norges beste kundeservice.

Hvert år spør Kantar TNS titusenvis av nordmenn hvem som leverer best kundeservice her i landet. Årets resultat ble offentliggjort under Kundeservicedagene på Fornebu. If vant kategorien best kundeservice i forsikring i konkurranse med Gjensidige og Sparebank 1.

If stakk også av med prisen for Årets kundeserviceledelse

I tillegg vant topplederen for Ifs kundesenter, Tove Skarsheim, den høythengende prisen for Årets kundeserviceledelse på tvers av bransjer.

– Vi har virkelig fantastiske medarbeidere og en organisasjon i ryggen som har gjort store forandringer. Det gjør det mulig for oss å være gode i møte med kundene, sier Nils Herward, Regionleder Øst, Kundesenter Privat.

Undersøkelsen er den største og viktigste målingen av kundeservice i hele Norge, og veier tungt. Også i 2016 vant If kundeserviceprisen i forsikringskategorien. Dessuten ble If best på kundeservice på tvers av alle bransjer i 2016.

Dette sier kundene våre om If

I begrunnelsen for kundeserviceprisen sier kundene dette om If:

«Rådgiverne og selskapet er meget profesjonelle og man får kompetente svar på spørsmålene sine. De behandler sakene raskt, og er flinke til å bruke flere kanaler for å gi tilbakemeldinger. Selskapet er flinke til å ha empati for kundene.»

– Det å vinne forsikring, er stort. Vi må ikke glemme at den kundeservicen vi leverer hver eneste dag utgjør en stor forskjell i folks hverdag. Jeg er stolt og ydmyk, sier Jonny Sørensen, som leder kundesenteret til If i Grimstad.

Nominasjonen til kommer fra medarbeiderne selv.

Vinneren ble valgt ut etter en grundig evaluering av en fagjury med lang erfaring innen kundeservice.

– Vi har gjort mye spennende i år og turt mye nytt. Vi har endret Kundesenteret fra å være målstyrt til å handle om hvorfor vi er her som selskap og hvordan vi best mulig kan sørge for at kunden er riktig forsikret. Jeg tror dette også er en god bekreftelse på at vi har tatt viktige grep, og at vi også fremover blir enda bedre sammen, sier Skarsheim.

I spørreundersøkelsen for Årets beste kundeservice måles i hovedsak privatmarkedet, men også kunder i Bedrift har svart på hvordan de blir møtt når de kontakter If.

- Dette var veldig gledelig. Vi jobber hardt hver dag for å leve opp til at våre bedriftskunder skal oppleve trygghet og være fornøyde med If. Våre ansatte er fantastiske og de trives så bra med det de gjør. Dette smitter over til den gode servicen de leverer hver dag.

Dyktige medarbeidere som hele tiden utfordrer seg selv og trener systematisk er noe av nøkkelen til å lykkes, sier Stine Borgersen, nordisk leder av Business Center Bedrift.

  • Hvorfor velge If?

    Vi tilbyr deg en rekke fordeler, blant annet rabatter og fordeler fra første forsikring. 

    Se alle kundefordelene
  • Vi forsikrer deg, det du eier og dine nærmeste

    Med våre forsikringer kan du føle deg trygg dersom noe skulle skje. 

    Se våre forsikringer