Slik skal vi være det mest omtenksomme forsikringsselskapet

Vårt nye kundeløfte «Ved din side» forplikter. - Kundene forventer stadig mer fra oss og det skal vi levere på, sier konsernsjef Morten Thorsrud.

TekstIf-redaksjonen
Foto
Dato02.10.2020

Ved din side: – Vi skal bli enda flinkere til å fortelle hvem If er, sier konsernsjef Morten Thorsrud. Foto: If

– Vi ønsker å virkelig vise frem hvem If er. Det vi kommuniserer skal gjenspeile bedriftskulturen vår og all energien vi legger i det å gjøre det beste for kundene våre. Vårt nye kundeløfte «Ved din side» skal tydeliggjøre dette, sier Morten Thorsrud, konsernsjef i If.

Nå lanserer vi i If en ny merkevarekampanje. Målet er at det skal bli enda klarere for kundene våre at vi er det mest omsorgsfulle forsikringsselskapet.

Én ting er å si at vi skal være «Ved din side». Men å vise kundene at vi er der for dem – hver dag – er langt viktigere. Det å sørge for at både privatpersoner, små og store bedrifter og også store, globale konsern er riktig forsikret, gjør at de kan våge å ta risiko og investere i sine liv og virksomheter. Ikke minst står vi ved kundens side og hjelper til dersom det uforutsette skulle skje. Dette er bare blitt mer viktig de siste månedene.

Nytt kundeløfte er kundens garanti

If er Nordens største forsikringsselskap. Hver dag jobber nesten 8.000 medarbeidere for at 3,6 millioner kunder skal føle seg ivaretatt.

Vår jobb er ikke bare å utbetale erstatning etter at en skade har skjedd. Vi skal også være der før ting skjer, med riktig forsikring og skadeforebyggende råd.

– Det er omtanken for kunden og dedikasjonen vår som skiller oss fra konkurrentene. Varer og tjenester kan kopieres, men ikke kultur og engasjement. Målinger viser at vi både har fornøyde kunder og ansatte, og den tilliten gjør at vi kan styrke kundeløftet vårt. Kampanjen skal vise hvordan vi er der for kundene gjennom forskjellige faser av livet, sier Thorsrud.

Ved din side – hele veien

Som en betydelig aktør har vi i If et samfunnsansvar vi tar på alvor. Derfor bruker vi statistikk, våre erfaringer og store ressurser på skadeforebyggende tiltak.

– Snart lanserer vi den andre utgaven av «Ekstremvær-rapporten» vår. Den handler om klimatilpasning i norske kommuner for å unngå skader på offentlig og privat eiendom ved ekstremvær. Dette er store, kostbare samfunnsutfordringer If skal være med å løse, sier Thorsrud.

– Vi har også Nordens eneste sikkerhetssenter for brann, der vi bidrar til å øke bevissthet og beredskap. Vi samarbeider også med ulike aktører med tiltak for å redusere risiko innen trafikk og private boliger. Dette er noe av det vi skal bli flinkere til å fortelle om i tiden som kommer, avslutter Morten Thorsrud.

Nytt kundeløfte: "Ved din side" forplikter. Ikke bare etter at uhellet har skjedd, men også før og underveis.