Et forsikringsselskap med begeistrede kunder

– Svært gledelig at vi har fått den høyeste rangeringen i Norsk Kundebarometer 2019, sier Jon Berge, informasjonsdirektør i If.

TekstIf-redaksjonen
FotoIf
Dato20.08.2019

Som ett av kun 16 selskaper i landet, har Norsk Kundebarometer gitt If fem av fem stjerner i målingen. Kundene til If er «begeistrede», slår målingen fast.

Jon Berge, informasjonsdirektør i forsikringsselskapet If. Foto: If

Jon Berge, informasjonsdirektør i forsikringsselskapet If. Foto: If

Det viktigste et forsikringsselskap har, er fornøyde kunder. Derfor jobber If hver dag for å gi kundene en best mulig opplevelse hver gang de er i kontakt med forsikringsselskapet sitt.

– At våre kunder har gitt oss fem av fem stjerner betyr at de anerkjenner jobben vi gjør, sier Berge.

Gode grunner til å være kunde i If

Hva betyr dette for deg som kunde?

Fem stjerner i Norsk kundebarometer er et kvalitetsstempel.

– If tilbyr trygghet for deg, dine nærmeste og det du eier. Skulle uhellet være ute og du behøver hjelp, kan du være trygg på at If sine medarbeidere står klare til å hjelpe deg. Det er akkurat dette denne målingen viser, og det er vi veldig glade for, forteller Berge.

Beregn pris på forsikring

Måler kundetilfredshet og lojalitet

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn 20 år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, har lykkes med å gjøre kundene sine begeistret.

Norsk Kundebarometer 2019 omfatter til sammen 154 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6 000 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Tilsammen har de avgitt nærmere 16 000 vurderinger av enkeltbedriftene som måles.

Les mer om målingen her