
Et forsikringsselskap med begeistrede kunder
– Svært gledelig at vi har fått den høyeste rangeringen i Norsk Kundebarometer 2019, sier Jon Berge, informasjonsdirektør i If.
Som ett av kun 16 selskaper i landet, har Norsk Kundebarometer gitt If fem av fem stjerner i målingen. Kundene til If er «begeistrede», slår målingen fast.
Jon Berge, informasjonsdirektør i forsikringsselskapet If. Foto: If
Det viktigste et forsikringsselskap har, er fornøyde kunder. Derfor jobber If hver dag for å gi kundene en best mulig opplevelse hver gang de er i kontakt med forsikringsselskapet sitt.
– At våre kunder har gitt oss fem av fem stjerner betyr at de anerkjenner jobben vi gjør, sier Berge.
Gode grunner til å være kunde i If
Hva betyr dette for deg som kunde?
Fem stjerner i Norsk kundebarometer er et kvalitetsstempel.
– If tilbyr trygghet for deg, dine nærmeste og det du eier. Skulle uhellet være ute og du behøver hjelp, kan du være trygg på at If sine medarbeidere står klare til å hjelpe deg. Det er akkurat dette denne målingen viser, og det er vi veldig glade for, forteller Berge.
Måler kundetilfredshet og lojalitet
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn 20 år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, har lykkes med å gjøre kundene sine begeistret.
Norsk Kundebarometer 2019 omfatter til sammen 154 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6 000 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Tilsammen har de avgitt nærmere 16 000 vurderinger av enkeltbedriftene som måles.