Ifs ansatte fikk pris for beste kundeservice – for 4. gang!

- Helt utrolig! Jeg er så stolt over arbeidet som legges ned av alle hver dag for å gjøre det fantastisk å være kunde hos oss, sier konserndirektør for forretningsområdet Privat i If, Ingrid Janbu Holthe

TekstIf-redaksjonen
FotoIf
Dato29.01.2020

Hvert år deles Kundeserviceprisen ut i syv klasser. For fjerde gang ble If best i forsikringsklassen da prisen ble delt ut under Kundeservicedagene.

– Vi har utrolig mange ansatte som brenner for jobben de gjør og som strekker seg litt lenger for å hjelpe kundene våre. Som kunde hos If kan du stole på at du er i trygge hender og at du vil bli tatt godt vare på, sier Ingrid Janbu Holthe i If.

– Kundene har aldri vært mer fornøyde

Hun får støtte av skadesjef Inge Oksvik, som leder skadebehandlerne som møter kundene etter at noe har skjedd.

– I løpet av de to siste årene har våre folk hjulpet kundene i 35 000 flere tilfeller i året enn for to år siden. Vi bruker mer tid og er flinkere til å lytte etter hva kunden lurer på. Kundene har aldri vært mer fornøyde. De merker jobben vi gjør, mener han.

Har gjort endringer for å hjelpe kundene

Det er fjerde gang på rad at If vinner prisen blant forsikringsselskapene. Både i 2017, 2018 og 2019 vant Ifs skade- og kunderådgivere den anerkjente prisen.

I 2017 ble If i tillegg det beste selskapet  på tvers av bransjer, og i 2018 fikk leder Tove Skarsheim pris for å være den beste kundeservicelederen på tvers av bransjer.

– I If har vi ekte engasjement for å sikre at kundene er riktig forsikret, mener Skarsheim. Hun nevner mange eksempler på hva som har blitt gjort i If de siste årene.

– Kundesenteret jobber målrettet med å forbedre rådgivningen du får når du tar kontakt med oss. Alle medarbeidere har individuelle treningsplaner for å bli best i bransjen. Vi trener og evaluerer hva vi er gode på og hva vi må jobbe med, og vi jobber mye med å skape en kultur hvor folk blir sett. For å kunne skape gode opplevelser for kundene, er vi helt avhengig av at folk har det gøy på jobb og blir satset på, forklarer hun.

Ifs Super barneforsikring fikk terningkast 5

Europeiske Reiseforsiking fikk terningkast 6

Kundene har talt

Det er Tekna og Kantar som deler ut prisen til selskapet med den beste kundeservicen. Prisen er basert på intervjuer der 20 000 kunder er blitt spurt om hvor fornøyde de er med sitt selskap i forskjellige kategorier. De spurte er altså ekte kunder som har blitt spurt om sin kundeopplevelse.

– Hvorfor vinner If igjen?

– Vi har sagt at kulturen og folkene våre er dèt som vil skille oss fra konkurrentene over tid. Denne prisen synes jeg er et godt bevis på at dette stemmer, sier Holthe.

I år var If nominert sammen med Gjensidige, KLP og Frende i forsikringsklassen. Prisen for beste kundeservice på tvers av bransjer gikk til

Les mer om hvorfor kundene velger If

Tema

Nyheter
Bilbytte
Flytte
Barn