If fikk pris for beste kundeservice i forsikring – igjen!

– Vi skal hjelpe folk å løse problemene deres, uansett hva som har skjedd.

TekstIf-redaksjonen
Fotoif
Dato30.01.2019

Ifs rådgivere har vunnet prisen for Årets beste kundeservice i forsikring – for tredje gang. Prisen ble delt ut under Kundeservicedagene 2019 onsdag kveld.

– Vi prøver å hjelpe kundene når de kontakter oss, uavhengig av om de har fått en skade som dekkes av forsikringen eller ikke. Vi prøver å forstå hva som har skjedd med kunden og hvilke problemer kunden har. For å få det til, må vi bry oss, og dét merker kundene våre, sier Inge Oksvik. Han leder skadesentrene som har kontakt med kundene etter at de har opplevd skade.

Skal gi kunden riktige råd

Også i fjor og året før gikk prisen til Ifs rådgivere.

– Hos oss kan du stole på at du møter en rådgiver som er opptatt av å dekke behovet du som ringer inn har, sier Tove Skarsheim, som er leder for kundesenteret for privatkundene i Norge og slår fast:

– Kunden kan føle seg trygg på at vår intensjon er at kunden skal være riktig forsikret: Dèt er målet med samtalen. Det er trygt å snakke med et selskap som vil at du skal få gode råd, ikke at du skal kjøpe mer. God rådgivning kan føre til at du oppdager at du trenger færre forsikringer, også, sier hun.

– Vi skal hjelpe folk å løse problemene deres. Ved å bruke all den kompetansen vi besitter, finner vi gode løsninger – uansett hva som har skjedd, sier skadeleder Inge Oksvik.

– Bekreftelse på arbeidet vi gjør

– Å vinne denne gjeve prisen tre år på rad er en bekreftelse på det arbeidet vi gjør, sier Ingrid Janbu Holthe, leder for Salg og Service Privat i Norge.

Hun minner om at også andre forsikringsselskaper jobber hardt med kundeservicen og at nivået er blitt enda høyere de siste årene.

–  Jeg er så stolt over innsatsen alle i If legger ned hver dag. Innsatsen blir lagt merke til av kundene våre!

Vår barneforsikring er også kåret til best i test, og fikk terningkast 6
Vår reiseforsikring fikk terningkast 6

3 ganger på toppen for beste kundeservice

Til sammen har If nå fem priser for kundeservice fra Kundeservicedagene:

  • I 2016 vant vi prisen for beste kundeservice i forsikring og beste kundeservice av alle de nominerte selskapene på tvers av bransjer.
  • Også i 2017 vant vi prisen for beste kundeservice i forsikring. I tillegg vant Tove Skarsheim prisen for Årets kundeserviceledelse på tvers av bransjer.

Hensikten med kåringen er å finne Norges beste virksomhet på kundeservice. Prisene er basert på KSIndeks, som er Kantar TNS sin store kundesentermåling med 20 000 intervjuer hvert år. Selve prisutdelingen skjedde under Kundeservicedagene på Hotell Scandic Fornebu. Tekna, KantarTNS og Scandinavian Technology Institute er arrangører av konferansen.

Les mer om hvorfor du bør velge If her

Tema

Nyheter