Nyhetsartikkel, 23 september 2011

If med Europas første eKundesenter

I dag åpnet If Europas første eKundesenter av sitt slag. Senteret er en kube, fullstappet av ny teknologi. Det er bare å gå inn, sette seg ned - så få du kontakt med en rådgiver via tv-skjermen.

- Dette er absolutt "Rolig, vi hjelper deg", sa Ifs konserndirektør Line M. Hestvik under åpningen av senteret fredag formiddag. Hun viste til Ifs slagord, som spiller på at alle skal få rask og god hjelp, uansett situasjon.

Den første kuben er plassert i Ifs resepsjon på Lysaker. Dersom prøveprosjektet fungerer bra, tenker If å plasserer slike på trafikknutepunkter rundt om i landet. Aktuelle steder er flyplasser, kjøpesentra og togstasjoner.

- Folk flest foretrekker å ha kontakt med oss via telefon, brev og e-post, men av og til kan det være fint å snakke med noen - ansikt til ansikt. Her kan du få hjelp til alle forsikringsspørsmål, samt få skrevet ut nye avtaler, forsikringsbeviser, grønt kort og lignende, sier Hestvik.

Se bilder fra åpningen på Ifs facebook-side.

Samtidig som den har avansert teknologi, er den så enkel i bruk at alle vil kunne benytte seg av den. Det er bare å åpne døren, sette deg ned - så er du i kontakt med en rådgiver på tv-skjermen i løpet av sekunder.

De som hjelper deg "på andre siden", arbeider på Ifs kundesenter i Sarpsborg.

Line M. Hestvik trekker frem at dette kan være èn måte vi vil møte forsikringsselskapet på i framtiden. - Og når stadig flere kommuniserer med f.eks. Skype, kan vi se dette som en forlengelse av dette. Kanskje vi snart sitter hjemme og snakker via video med saksbehandleren, sier Hestvik.

For mer informasjon og intervjuer: Kontakt informasjonssjef Jon Berge, tlf: 905 98 680, e-post: jon.berge@if.no.